شرایط تست و مرجوعی کالا

شرایط و رویه‌های تست و بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های شرکت «پَر» بوده است و شرکت «پَر» در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که در چنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. برای محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند ، شرکت «پَر» برای کالاها، 7 روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است 

شرایط بازگرداندن کالا

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

-  اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.

-  اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز  پس از دریافت کالا، به شرکت «پَر» از طریق تلفن و يا واتساپ اطلاع داده شود.

- اگر ایراد فنی در نگاه اول قابل تشخیص باشد، باید حداکثر تا 24 ساعت  پس از دریافت کالا، به شرکت «پَر» از طریق تلفن و يا واتساپ اطلاع داده شود. 

- این سرویس اشکال‏‏‌های فنی  و ظاهری(شکستگی، پارگی، لکه، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. 

-  اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.

-  وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت  پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش شرکت «پَر» از طریق  تلفن و يا واتساپ اطلاع داده شود.

-  اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

-  در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

-  اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.

 -  آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت  پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش شرکت «پَر» از طریق  تلفن و يا واتساپ اطلاع داده شود.

-  اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات شرکت «پَر» از طریق  تلفن و يا واتساپ اطلاع داده شود.

-  اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز ، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد ضمن اینکه در این حالت هزینه های ارسال و برگشت کالا بعهده مشتری می باشد. در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که

          در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد،

          از آن استفاده نشده باشد،

          و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. 

          لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

-  اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.

-  آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش شرکت «پَر» اطلاع داده شود.

-  با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و شرکت «پَر» تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

-  کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش شرکت «پَر» ارسال شود.

-  در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به شرکت «پَر» بازگردانده شود.

کالا را چطور ارسال کنید؟

-  لطفاً قبل از هر اقدامی  با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

-  از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش شرکت «پَر» جداً، خودداری کنید.

-  برای ارسال، باید کالا به ‏خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه و  قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

-  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید) . 

-  فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

- برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز  به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.

-  کالای خریداری شده را داخل پاکت یا کارتن جداگانه‌ای قرار دهید و از نوشتن آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته یا جعبه اصلی خودداری کنید.

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

-  اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت «پَر» برسد، هزینه‌های ارسال به عهده شرکت «پَر» است.
-  برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست  باید  همراه کالا  به شرکت «پَر» ارسال شود.

-  در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان شرکت «پَر»، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

-  کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت «پَر» ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در ابتدا اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی  توسط کارشناسان شرکت «پَر» تایید شود، ایراد مربوطه برطرف می شود ، در غیر اینصورت ( ایراد برطرف نشود ) کالا تعویض خواهد شد. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ شرکت «پَر» بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی ( مبلغ درج شده در فاکتور ) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، شرکت «پَر» تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

-  اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و شرکت «پَر» در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا  – درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

-  پس از دریافت و پذیرش کالا توسط شرکت «پَر»، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین 3 تا 7 روز کاری زمان خواهد برد.

-  کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط  شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت شرکت «پَر» هستند. خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.  

-  از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 3 تا 7 روز کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

-  ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت «پَر» است.